dilluns, d’abril 23, 2007

Del tupperware al suïcidi com a espècie

Amb aquella saludable distància de la premsa angolsaxona, la periodista del New York Times, Ruth La Ferla ens explica com un grup de joves dames de la societat novayorkesa participen en una xocant barreja que enllaça les prosaiques reunions 'tuperware' amb la presa de consciència ambiental. Les senyores Renée Rockefeller, Valesca Guerrand-Hermès, Melania Trump o Jessica Seinfeld -cognoms ben il•lustres, ja ho veuen- es troben al voltant d'una taula perfectament diposada, i mentre segurament degusten un te preparat amb rigorosa solvència, sospesen les avantatges de diferents productes de neteja verda. La companyia Shaklee, amb seu a San Francisco, té al mercat diferents kits de neteja, lliures de tòxics i respectuosos amb el medi. Res que no tinguin ja altres companyies. El que és nou en aquest cas és la venda a domicili, i en especial la impecable estratègia de comunicació que ja ha aconseguit una glamourosa ressenya a un dels diaris més importants del món. Desembussadors de lavabo, sostinguts en mans de manicura perfecta, una combinació xocant, i improbable, tanmateix. Les Rockefeller, Trump o Seinfeld difícilment utilitzaran mai directament aquests productes. Diria que l'ecologia puntua en un món on cal trobar noves maneres de diferenciar-se del nou ric de torn. Un producte per netejar els vidres esdevé un producte per netejar les consciències. I permet continuar passejant-se, amb estudiada altivesa reforçada, per les festes més selectes. Més informació, aquí.

Etiquetes de comentaris: