dimecres, de juny 04, 2008

Als seus vuitanta anys...

Als seus vuitanta quatre anys, Sidney Lumet serveix amb "Antes que el diablo sepa que hayas muerto" un film rotund i desesperat, que sobta per la força del seu plantejament, per la radicalitat del seu desenllaç. És una tragèdia disfressada de thriller. I és, sobretot, una lliçó de cinema, que brilla pel seu vigor i en el regnen actors en estat de gràcia -sempre s'ha dit que Lumet era un director d'actors!-. Ethan Hawke, Philip Seymour Hoffman... però també Albert Finney i una sempre reivindicable Marisa Tomei. El pols narratiu és esplèndid, enlluernador. Podria ser el d'un director amb cinquanta anys menys. I en faríem grans titulars amb les paraules 'revelació' i 'novetat'.

Etiquetes de comentaris: ,

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Ja trigaves...

9:16 p. m.  
Anonymous Anònim said...

tenia moltes ganes de veure-la, i ahir ho vaig fer. i estic d'acord amb tu: és una gran tragèdia. però potser les anades i vingudes no haguessin fet falta. és igual, segueix sent una gran pel·lícula.

7:57 p. m.  
Blogger CARLES ARMENGOL said...

És una bona pel·lícula, i sí, tens raó, és una tragèdia. Ara bé, l'escena final la trobo forçada, com sortida d'una Orestíada poc corrent...

El Seymour Hoffman cada dia m'agrada més i més. Em sembla un actor formidable... però crec que m'ho ha semblat sempre.

10:36 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home