dilluns, de setembre 10, 2007

'Targets' per commoure


Desconfio d'un determinat tipus de llibre que a la contraportada té ben marcades les paraules 'sensibilitat extraordinària', 'commovedora història d'amor', 'història d'aprenentatge'. Siguin aquestes, o en siguin d'altres (història de comunicació, lligam inoblidable, bla, bla bla...), jo ja pensava: vaja, aquest lllibre no és per mi (ja es veu que em cau lluny del 'target'). Però el tenia a les mans i, tot curiós, ja fullejava les primeres pàgines. El llibre comença amb un col·loquial 'Ei, Claire, cuca...' i seguidament hi ha una llista de coses per anar a comprar. Vegeu: llet, pomes, plàtans, alvocats... 'La vida a la porta d'una nevera' (Amsterdam), d'Alice Kuipers, és una novel·la feta a partir de les notes que es van enganxant en la porta del frigorífic dia si, dia també, una mare i una filla nordamericanes. De la llista de la compra vaig passar a la promesa d'un cap de setmana de compres al 'mall' -que era la següent nota a la nevera- i ja no vaig poder parar. En menys d'una hora el llibre ja reposava a la lleixa de volums llegits. Si els editors tenen follets que els expliquen a cau d'orella com són llegits els llibres que publiquen, el meu follet devia riure pel sota el nas. Jo m'havia emocionat, malgrat tots els prejudicis, amb una commovedora història d'amor, un autèntic relat d'aprenentatge... un llibre amb, si!, una sensibilitat extraordinària.

Etiquetes de comentaris: