dijous, d’octubre 11, 2007

L'altre dia a la Renfe...

Noto una cosa estranya a l'estació. Però els plafons indiquen que el següent tren ja és el de Mataró. Perfecte. Triga una mica i m'adono que en realitat havia d'haver passat fa mitja hora. Ai, penso. Però no hi ha cap altra senyal i decideixo esperar. La meva llarga i accidentada experiència m'indica que acaben passant, un moment o altre, i torno a abstraure'm amb la lectura. L'estació és plena de gom a gom. Passa un tren direcció Terrassa. I un altre, i un altre. Tots direcció la ciutat vallesana. No em diguis que no és estrany! De sobte fa l'entrada l'enrogallat servei de megafonia: una averia, diu el treballador de Renfe, ha deixat sense servei una catenària i els trens de la línia C1 queden afectats. El servei és normal en les estacions de Mataró, Blanes i l'Hospitalet i els respectius enllaços. Això vol dir que el tren que va a Badalona també queda afectat? És a dir, que Badalona bé enllaça amb Mataró, Blanes o l'Hospitalet, no? Hi ha perplexitat a l'andana. Els trens continuen anunciats i l'intangible portaveu de Renfe s'escuda en una gens pràctica ambigüetat. Decideixo fer cap amunt i demanar que em tornin el bitllet. M'adreço a un responsable i no m'entén quan li parlo en català, potser és en Morlán disfressat. Li parlo a poc a poc, però un conciutadà menys lleal als principis de la llengua decideix tirar pel dret: ¿dónde nos devuelven el dinero?, pregunta expeditiu. A la cabina d'atenció al client ens diuen que un tren acaba de sortir de l'estació de Sants i que ja ve direcció plaça Catalunya per portar-nos fins Badalona. D'una revolada tornem a la via. De camí, passem pel costat del nostre 'castizo' inspector de Renfe i sentim de passada que està dient a un parell de persones que 'el tren hacia Mataró no saldrá hasta dentro de dos horas'!

Etiquetes de comentaris: