diumenge, de novembre 18, 2007

Els que calladament treballen

Es parla molt de memòria històrica, aquests últims mesos. I em crec afortunat, perquè des de que tenia 10 anys i escoltava el meu avi explicar les facècies de la guerra civil -la seva era una visió valenta i informada, conjugada en present- els fets més importants del segle passat al nostre país han format part de la meva educació cívica. Tísner, Benguerel, Sales i Pere IV van anar omplint la meva erràtica biblioteca personal mentre passava del COU de l'Albèniz, a l'Autònoma. I enmig de tot això, una cançó de Raimon. 'T'he conegut sempre igual', fixada, en el record musical, entre altres temes, descoberts en una antològica caixa en vinil, que quasi vaig arribar-me a saber de memòria. Ahir va morir Gregorio López-Raimundo, la persona que 'lluita i calladament treballa'.

Etiquetes de comentaris: