diumenge, de març 09, 2008

El meu vot, avui

Les eleccions serveixen, malgrat tot, d'alguna cosa: ens serveixen per dir que hi ha coses que no van bé, que hi ha coses que no ens agraden. I si això és així, que crec que és així, quin sentit té que el meu vot vagi en la direcció contraria del que penso? Si crec que la nostra classe política ha de fer una parada i repensar estratègies, a fons, de forma urgent, ¿quin sentit té donar la conformitat a continuar fent les coses de la mateixa manera?

"Un sol vot no marca cap diferència"... clamen els representants de la 'vella política'. Una veritat a mitges, que voleu que us digui. Tot vot marca la diferència.

M'és igual si em diuen passota, ingenu o simplista. El meu vot és important precisament per això, perquè és el meu vot i respon, només, a les meves motivacions. No són més legítimes de les del meu veí, però tampoc ho són menys. Quan vam deixar que la nostra democràcia es convertís en una subhasta pública? Quan va ser que vam començar a mudar la pell de les pròpies argumentacions, per convertir-les en un batibull irresoluble d'estratègies inconfessades a través d'aquesta perversa institució del 'vot útil'?

Aquesta nit seguiré la campanya electoral, amb una colla d'amics, amb la passió i l'interès que em desperta la necessària transformació del meu país. I demà, dilluns, continuaré treballant en les diferents associacions i col·lectius en els quals faig feina regular.

Però avui volia dir, amb modèstia, però també de forma clara, que la nostra democràcia sembla més una partida de poquer que la idealitzada àgora dels grecs. I que no m'agrada. I que no m'hi conformo. I que m'he cansat d'amagar les cartes i de fer farols.

I que per això, avui, per primera vegada, he votat en blanc.

Etiquetes de comentaris: , , ,

3 Comments:

Blogger Senyor Ventura said...

Vot en blanc?!?! Ens veurem a l'infern!

7:29 p. m.  
Blogger Miquel Saumell said...

Doncs jo no vaig votar en blanc per dos motius. Per una banda la representació parlamentària del vot en blanc se l’apropien legalment els partits parlamentaris, en una prova més de que la llei està mal feta. Per altra banda no vull que el meu veí, president de la taula on em toca votar, sàpiga que he optat per aquesta opció que, tal com s’explica aquí

http://elradardesarria.blogspot.com/2008/02/el-maltractat-vot-en-blanc.html

és l’única possibilitat de vot no secreta. Votar en blanc seria fer saber al meu veí, president de taula, que voto en blanc, i això ni m’agrada, ni és democràtic ni té cap lògica. Els polítics professionals saben que hi ha aquest problema però no fan res per donar-hi una solució perquè no els interessa.

1:10 p. m.  
Blogger CARLES ARMENGOL said...

A mi em sembla bé que aquells que no se senten ben representats pels polítics de torn, o els que veuen que el joc polític s'ha corromput, o els que se senten defraudats pels que governen... votin en blanc. Ho considero legítim, i més democràtic que altres coses que també se'n diuen democràtiques.

Ara bé, ¿aquestes no havien de ser les eleccions del vot en blanc? Doncs que algú m'ho expliqui... perquè jo no he vist en els diaris -possiblement no ho he mirat bé, o no ho he sabut veure- cap comentari sobre tots aquests vots del descontentament general.

Al final serà veritat allò que diuen: "el vot en blanc, només afavoreix als guanyadors". Espero que no sigui així, perquè tot i que jo no he votat en blanc, crec que cal defensar la opció, i que fins i tot s'haurien de manifestar aquests vots en el Parlament, per tal que els polítics en prenessin nota. Un escó buit deu fer el seu efecte.

12:30 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home