dimecres, de gener 30, 2008

El menysteniment de l'alcaldessa

Escolto a L'oracle, de Xavier Graset, a Catalunya Ràdio (aquí en podeu escoltar un muntatge), que l'encara alcaldessa de la meva ciutat, Maite Arqué, diu dels 110 signants d'un manifest ciutadà que critica el fet que marxi de l'alcaldia a mig mandat, que són gent amb sigles polítiques o que no se sap d'on surten. Malhumorada, conclou: «Són BTV.» Quedo parat. No cal que em digueu innocent! Ja m'ho dic jo mateix. Però m'esperava una reacció enraonada i crítica de les consideracions de fons que es fan en el document: quin grau de fortalesa té la nostra democràcia? Què podem fer per millorar-la? Però no. Surt més a compte la mentida i la mofa. No anem bé, penso. Entre els signants hi ha gent de tota mena. Gent que no té el carnet a la boca, gent que se sap d'on ve. De fet, se sap perfectament. De fet, ella mateixa ho sap perfectament. Ens coneix, a molts de nosaltres. Som, majoritàriament, gent que està fent feina –des de fa molts anys– a les entitats, a les associacions, i que ho fa des de molts llocs de la ciutat. Us convido que hi doneu un cop d'ull a badalona2011.cat.

M'he decidit per fer una carta al director del diari de la meva ciutat. No un article d'opinió, no unes declaracions; una carta al director. Quin lloc hi ha millor per exposar el que sento com a ciutadà? Em sento estafat perquè la persona que va contreure el compromís de ser l'alcaldessa de la meva ciutat plega només set mesos després de les eleccions, sense demanar disculpes, i amb el silenci còmplice del seu partit, i de la resta de partits (vull subratllar-ho). Però també perquè avui he estat insultat per segona vegada quan he vist com les meves argumentacions –junt amb les de tants altres– han estat menystingudes per l'alcaldessa i reduïdes a una broma de pati d'escola.

Tenim damunt la taula un debat de pes sobre la nostra ciutat i la seva salut democràtica. Per què no el volen abordar? Els fa molta por, vet aquí. I cada vegada perden més els papers. Jo no m'hi conformo. I vosaltres?

[ PUBLICADA A L'EDICIÓ D'EL PUNT D'AVUI ]

Etiquetes de comentaris:

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Doncs a mi em mola ser BTV. I ella, que no ho és?

3:54 p. m.  
Anonymous Anònim said...

M'he quedat "bocabadat i esmaperdut" al llegir la resposta de l'encara alcaldessa a la ràdio. Em sembla increïble! Increïble, perquè ella és més BTV que ningú, i ho sap tothom. Increïble, perquè bastants del signants (entre els que em compto) no encaixem pas gaire bé en aquest terme. Increïble, perquè tal com dius a la teva carta no entra per res en les qüestions de fons. Despatxa l'assumpte amb una frivolitat i es queda tan ample.

Felicitats per la teva carta. Crec que dius molt encertadament el que pensa molta gent (hagin o no hagin signat el document).

8:31 p. m.  
Anonymous Anònim said...

He arribat a aquest blog per pura xamba i m'ha fet gràcia llegir això tenint en compte el que jo vaig penjar fa tres setmanes al meu blog http://elradardesarria.blogspot.com/2008/01/gent-que-no-s-massa-de-fiar.html Veig que coincidim força. Felicitats pel teu blog, m'ha agradat. Miquel Saumell

11:09 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home