dissabte, de gener 26, 2008

S'inaugura la primera trobada de la Catosfera

Ha estat un moment molt especial: la inauguració d'això que s'ha dit / n'hem dit la primera trobada de la Catosfera; i que ha tingut lloc fa unes hores a Granollers. A la sala de conferències de l'esplèndid Centre Tecnològic i Universitari de Granollers, moltes mirades curioses, expectants... fins i tot, i algunes abraçades. Molts blocaires fa temps que han mostrat el seu jo analògic. Uns discursos polítics innecessaris, però finalment amb alguna espurna d'interès donen pas a César Calderón i la seva incandescent lliçó de 'ciberactivisme'. La sala és plena de gom a gom, en aquest moment, i hi fa una calor espantosa. Jo tinc l'ibook a la falda i vaig fent un seguiment a través del meu twitter (on podeu veure un personal resum d'algunes de les intervencions). Descobreixo que en Saül Gordillo i en Xavier Muñoz fan el mateix i de sobte els nostres fils de reflexions s'encadenen. És divertit, és interessant. Això camina, que diuen els músics, té swing. Al Saül -que molt amablement ha citat unes paraules meves en la seva intervenció- s'hi afegeix més gent. A la sala sencera devem ser mitja dotzena els que fem treure fum al twitter, la nova joguina dels blocaires. Després de Calderón, és el torn de Vicent Partal -a qui em sembla veure com a involuntari degà dels blocaires- i de Juan Varela, incòmode, però lúcid. Els ponents; entre els quals hi ha també Marc Vidal, una de les ànimes de la moguda; mostren les cartes de l'autocrítica, i això és bona senyal. És tot un luxe inaugurar una reunió d'aquesta mena amb tantes preguntes i desafiaments. Et fa estar despert. Et fa venir ganes d'obrir l'ordinador i... escriure un post.

Etiquetes de comentaris: , ,