divendres, de març 21, 2008

Enterrats abans de morir

Recupero tard 'Promesas de l'Este': una sessió repescada als Meliès, un dimecres de setmana santa. I sort, perquè em trobo amb molt més del que amics i coneguts m'havien avançat. No només està bé, molt bé, l'última de David Cronemberg, sinó que és una obra mestra d'oportuna actualitat. Extraordinàriament violenta -és la marca de la casa del director-, extraordinàriament ben interpretada -una autèntica creació, la de Vigo Mortensen-, extraordinàriament ben escrita -amb aquesta perversa relectura de la cançó de l'emigrant-. Amb un realisme que fa posar els pels de punta, però també amb una encomiable valentia i habilitat per presentar-nos personatges de gran calat shakesperià, 'Promesas del Este' defuig el nihilisme i l'espectacle buit de sang per presentar una obra major que és, per damunt de tot, commovedorament humana.

Etiquetes de comentaris: , ,

1 Comments:

Blogger CARLES ARMENGOL said...

Una gran, gran pel·lícula. M'alegro que l'hagis recuperat. És d'aquelles que no es poden deixar escapar.

Mortensen està molt bé, però jo em vaig quedar al·lucinat amb el Vincent Cassel... un actor que, a partir d'ara, mereix tots els meus respectes.

11:46 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home